Posta/skicka vandringsväska (inkl utrustning) till Skottland?

Har planer på att åka tåg från Stockholm till Skottland i sommar, väl där hade jag tänkt att jag borde passa på att ta en vecka och vandra. Problemet är att jag vill ha två helt olika typer av packning när jag åker tåg och när jag vandrar. För att slippa kånka på två väskor, funderar jag om det skulle gå att skicka väskan och hämta ut den i skottland.

Antar att det är relativt enkelt att skicka en väska, problemet är väl snarare att skicka den till ett ställe där den kan vänta tills jag hämtar ut den. Sedan skulle jag även behöva förvara min tågväska den veckan jag vandrar.

Har någon gjort nåt liknande och kan komma med tips på hur det skulle gå till?
 
DHL eller något motsvarande till Schenker borde finnas där och då skickas väskan till ett terminallager så du kan hämta den där. Det är så DHL och Schenker funkar i Sverige när någon importerar bilar, maskiner etc.

Samma sak för en väska som skickas till Skottland.
Kontakta DHL så löser dom ditt problem, för dom levererar ju till hela världen.
 
Nu är ju inte Scotland och UK längre medlemmar i EU.
Det betyder att du får nog en del strul med tullhantering.
Saker man själv bär med sig är ju oftast inget problem, men skicka till någon annan person där kan nog bli pyssligt. En P R -adress kanske funkar då du står som både avsändare och mottagare.
Kolla tullens sida, och engelska tullen. Ev kanske du ska dra iväg ett mail o fråga.
 
Hur är det med utrikes pollettering på tåg numera? Det gick i varje fall mellan Schweiz och Sverige för drygt 20-år sedan.

Thure
 
Jag skulke vara orolig för att den
a är totalt krossad när den kommer fram
b är på plats en månad efter att jag vill ha den
c hamnar i yttre Mongoliet 50 mil från närmaste fraktbolagskontor utan att någon vet hur. (min teori är att alla paket som försvinner hamnar där och att de bygger en enorm helgedom av lådorna)

Har nan en adress att skicka till med en person som kan kvittera ser jag inget problem rent teoretiskt men har man inte det så var skickar man paketet? Kolla med ett hotell (?) men terrorhotet gör att det kanske inte är så populärt att ta emot paket hur som helst.
 
DHL eller något motsvarande till Schenker borde finnas där och då skickas väskan till ett terminallager så du kan hämta den där. Det är så DHL och Schenker funkar i Sverige när någon importerar bilar, maskiner etc.

Samma sak för en väska som skickas till Skottland.
Kontakta DHL så löser dom ditt problem, för dom levererar ju till hela världen.
Hade en 60 kilos försändelse som UN betalade framfrakten men skulle snika sig med returen när det var dags. så istllet för att få åka Bagdad-Aman fick den ta turen Bagdad.-Ontario-Damascus, 5 månader senare. Givetvis blev det vida kostsammare för alla utom för UN.
 
Säkrast och billigast är sannolikt att ta med dig hela packningen på tåget och lämna överflödig packning på t ex en tågstation eller ett hotell medans du vandrar eller varianter på detta under resans olika stopp. Eventuellt är en möjlighet att polletera packning på tåget inom UK. Om den tjänsten finns kvar vill säga. Att polletera från Stockholms central verkar inte finnas kvar?

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mikstr Skicka grejor till Skottland! Transportera 2
jonas72 skicka bagage inom USA Transportera 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.