klättring kring perth

jag åker till perth i april och kommer bla klättra. funderar på hur mycket klättring det finns där. har 3 veckor i australien och kanske är det värt att åka över till andra sidan, men skulle helst stanna kring perth.
någon som klättrat där? tips?
klättrar trad och sport och kan väl tänka mig att bouldra också.
alla tips grymt välkomna!

Världens mest isolerade stad...

När jag var i Perth klättrade jag inte, men skulle jag åka dit igen skulle jag ta mig en titt på Willyabrup som ligger i närheten av Margaret River, ca 3 - 4 timmar från Perth.
Vad jag vet så finns det klättring närmare Perth men Willyabrup verkar vara värd besväret.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
West Australian Rock

Hej!

Jag har varit vid Willyabrup. Jag kan starkt rekommendera att du åker dit. Ligger otroligt vackert och man klättrar med oceanen i ryggen. Svårslaget.

Det finns en guide bok om klättring i WA. Kan vara värt att införskaffa på internet eller när du kommer fram: West Australian Rocks - a guide book to the best rock climbing in WA. Jag kan även sälja min bok om du inte får tag i den på annat sätt.

/Anne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips