Klättring Jönköping

Hej! Jag undrar hur det ser ut med klättringsmöjligheterna i och omkring Jönköping? Både inomhus och ute. Finns det någon bra länk till förare eller beskrivning av leder? MVH Johan

jo visst!

Hej Johan!

Det finns både inne & ute.
Det finns inomhusvägg på racketcentrum, vid Elmia.
Mer info finns på klubbens hemsida: http://www.jonkopingsklatterklubb.nu/

Utomhus finnd det sen tidigar några hyfsade ställen. Tyvär ingen förare över dem nu, förhoppningsvis kommer det uppen beskrivning på klubbens hemsida inom snar framtid. Kort sammanfattning lite trad vid Brunnstorp, sport i vattenledningsparken, vid Tolarp & 2 leder i gränna.
En ny sportklippa är Uvberget, mer info:
http://www.kilander.nu/uvberget.pdf

/Anders Lindbäck

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hur ser det ut med gradvariationen på lederna vid vattenledningsparken? Är det enbart håda turer eller finns det något som en nybörjare kan dra sig upp för?

Måste säga att berget vid tenhultasjön ser fint ut, hur stor potential har det? Jönköping skulle behöva en till sportklippa!

/J

Nybörjarklättring utomhus

Skulle vilja ha nåt bra tips på bultade leder i Jönköpingstrakten för nybörjare. Ska iväg med ett gäng tjejer på möhippa.

Ursäkta att jag drar upp denna tråden igen men jag är på jakt efter att börja klättra i Jönköping. Jönköping klätter klubbs hemsida verkar ju nämligen inte existera längre, har de lagt ner verksamheten? Finns det någon annan klubb som har nybörjar klättring? Det är främst inomhus klättring som jag är intresserad av i första hand.

Jönköpings klätterklubb

Hej!

Klätterklubben finns! De håller till i Racketcentrum vid Elmiaområdet i Jönköping. Jag känner folk som klättrar där!

Hemsidan verkar ju som sagt nerlagd så enklast är kanske att ta sej en tur dit och kolla på plats. På torsdagkvällar vet jag att det är en del som brukar träna.

Hälsn BM

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips