Klätterhallar i stokholm?

Jag undrar var det finns klätterhallar i stockholm, googla fungerar ju, men det känns bättre att få personliga åsikter också.

//Anton
 
Jag har varit hos alla 4 men tycker att de på klätterverket är bäst på att bygga roliga och varierande leder.
Däremot så känns det som om de vill ha bort de som inte klättrar runt 7a från boulderingen. Jag bouldrar inte så ofta men på senare tid så känns det som om det finns färre och färre problem för oss som inte klättrar så hårt. Klättercenter i Solna har enligt mig den bästa boulderingen.
 
Verikal har ganska trista leder. Sist jag var där var nästan allt 6a eller strax under (även om graderingen sa annat). Däremot kan man få bra uthållighetsträning eftersom lederna är så långa. Boulderingen är liten med ganska mycket lätta problem som kan funka för nybörjare.

Karbin håller bra klass på såna leder och boulderproblem som jag gillar, dvs steget över nybörjare. Skön stämning med få "posers". Ganska få rena nybörjarproblem på boulderingen, men bra spridning om man gör lite svårare problem, från 4C och uppåt. Lite spridd gradering på leder, en 7a kan vara enklare än en 6b.

Klätterverket är mörkt och murrigt. Har bara bouldrat där och tyckte att problemen var bra, men det är ont om nybörjarproblem, även färre halvlätta problem (typ 6A) än Karbin. Lite högre andel "posers" och gradjägare än på de andra ställena.

Solna har bra och stor bouldering. Lederna ... tja, finns det så bra bouldering får selen ligga i väskan. Verkar dock vara hyfsad varition på rep-lederna med en hel del lätta grejor.
 
Klättercentret rocks!

Jag jobbar & klättrar själv på klättercentret å kan säga att i mitt tycke (och många med mig!) så är kc klart trevligast! Skönare stämning och dessutom är säkerheten mkt hög. Schysst bouldering som uppdateras ofta och lagom stort för att inte bli för stirrigt! Känslan på kc är mer än på ex klätterverket att alla är välkomna, oavsett svårighetsgrad som man sätter!
/M
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.