Jag vill ha tips på svindyra värstingcampingtält!

Tack igen för alla bra tips! Ibland får jag känslan "det är lika bra att operera i en kloak eftersom en operationssal ändå aldrig går att få 100% steril" när jag hör att stora tält har så stort vindfång att det är ändå ingen ide att använda slitstark väv. Så går väven sönder för tältet orkar inte ens bära sin egen tyngd...

Ett stort tält som jag kan lita på att det håller, det är vad jag vill ha. Inget billigt budgettält. Jag litar helt enkelt inte på 20 kvadratmeterstält som kostar mindre än mitt lilla halvbilliga enmanstält.

Hur rörlig är du i ditt campande med stort tält, åker det upp och ner varje dag eller ligger du flera dagar på samma ställe ?

Hur rörlig är du i ditt campande med stort tält, åker det upp och ner varje dag eller ligger du flera dagar på samma ställe ?
Vi brukar vara ganska rörliga, ligger ofta bara en natt på samma ställe. Så det ska ju vara lätt att resa, det var en annan liten nackdel med Primus-tältet, många bågar som skulle korsa varandra, men men vänjer sig.

Har campat i en ca 6 m i diameter kåta som hade ett 3 p sovtält längst in och ett tältspis i mitten. Vi lånade det med stolar och campingbord. Ett rejält paket packat och det tog sin tid att resa, Men sen kom regnet och vi hade ståplats, torrt och behagligt. En glödnätslampa med skärm gav ljus. Vi insåg att vi upplevt något nytt-
låg kvar över helgen och torkade sjoket hemma i pannrummet innan återlämnade men enades om att det var för tungt och krävde bilen nära.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips