Klätter rigg!

Ska filma klättrare på en bergvägg. Vill ha tips på hur jag kommer ut från bergväggen två till tre meter, för att få känslan av höjd, och en häfftig vinkel på klättraren. Får gärna vara lite avancerat....men inte livsfarligt. Är klättrare själv.

steadycam + vante till micken

om du bygger en sån här och hänger ut från väggen, så kan du sträcka dig en bit till utan att det blir skakigt.

tror jag - men det är alltid lättare att uttala sig om man inte har nån erfarenhet :)

vindbrus är definitivt en stämningsdödare, i alla fall - bort det.

den här är nästan smartare, framförallt inte lika tung.

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Styltor

Såg för många år sedan, ett gäng vid Ågelsjön som filmade varandra vi stora berget..
De använde sig av 4-5m långa styltor av något slag. Jag har inte en aning om hur styltorna satt fast men de såg inte särskilt avancerade ut, tror att det var vanliga 2tums reglar.

Den som klättrade kunde klättra mellan styltorna som filmaren hade, blev nog rätt häftiga bilder.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips