Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kläder för jakt & vandring
- Trådstartare fjiodor
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
fjiodor; sa:Jag har ett problem. Vad ska jag köpa?:
Jag skulle vilja ha ett ställ, jacka och byxor, för jakt och vandring. Dessa skall vara vind&vattentäta och skall ha andningsfunktion. De skall bygga på lager-på-lager principen så det är bara skalplagg som är av intresse.
Dessa två aktiviteter ställer olika krav.
Vandring: lätta, smidiga m.m.
Jakt: oömmma, tysta m.m.
När man tittar på kläder speciellt för jakt så är de oftast fodrade (svårt då med lager-på-lager principen), jackorna långa i modellen med stora fickor vid midjan (besvärligt med höftbälte och tung packning). Traditionella vandringskläder är oftast prasliga, ställer till med problem när man skall smyga i jakten.
Går det att göra en bra kompromiss? Då menar jag att köpa ett ställ som funkar både för jakt och vandring. Vad ska man då kompromissa bort? Det känns ju rätt onödigt att köpa två uppsättningar ställ som har hyfsat likadana funktioner.
Har ni förslag på lösningar? Jag har tittat lite på Norrönas jaktkläder; Finnskogen, Dovre & Militaerjakke. De är ganska dyra så finns det andra alternativ?
mvh
/peter
kort sagt. kläder som är bekväma och som inte lever om för mycket. fleece är bra då det är väldigt ljudlöst. Har för mig att det fanns ett ställ av microtyg?! Var både varmt och snyggt och nästintill ljudlöst. Men det var dyrt.
mvh/reibel
kanske finns dina framtida kläder här.fjiodor; sa:Jag har ett problem. Vad ska jag köpa?:
Jag skulle vilja ha ett ställ, jacka och byxor, för jakt och vandring. Dessa skall vara vind&vattentäta och skall ha andningsfunktion. De skall bygga på lager-på-lager principen så det är bara skalplagg som är av intresse.
Dessa två aktiviteter ställer olika krav.
Vandring: lätta, smidiga m.m.
Jakt: oömmma, tysta m.m.
När man tittar på kläder speciellt för jakt så är de oftast fodrade (svårt då med lager-på-lager principen), jackorna långa i modellen med stora fickor vid midjan (besvärligt med höftbälte och tung packning). Traditionella vandringskläder är oftast prasliga, ställer till med problem när man skall smyga i jakten.
Går det att göra en bra kompromiss? Då menar jag att köpa ett ställ som funkar både för jakt och vandring. Vad ska man då kompromissa bort? Det känns ju rätt onödigt att köpa två uppsättningar ställ som har hyfsat likadana funktioner.
Har ni förslag på lösningar? Jag har tittat lite på Norrönas jaktkläder; Finnskogen, Dovre & Militaerjakke. De är ganska dyra så finns det andra alternativ?
mvh
/peter
http://w1.403.telia.com/~u40302978/lankaterforsaljare.htm
+1 år.FJS90-91; sa:oj.. detta var en gammal tråd du dammat av, den startades för 2 år sedan och ingen har skrivit på 1 år..
Håller med å det bestämdaste, du är långt nere i arkivet och gräver Reibel
/BAX
BAX; sa:+1 år.FJS90-91; sa:oj.. detta var en gammal tråd du dammat av, den startades för 2 år sedan och ingen har skrivit på 1 år..
Håller med å det bestämdaste, du är långt nere i arkivet och gräver Reibel
/BAX
jo jag märkte det hehe
Reibel; sa:jo jag märkte det hehe
missade du det? kanske inte såg för allt dammet..hehehe
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg