Kindernay XIV va Rohloff speed hub

Lite allmän hjulbyggarinfo om Kindernay:

* Finns i 28, 32 och 36 hål.

* Ganska stor flänsdiameter, 10 cm (28h) respektive 11 cm (32h, 36h) vilket gör att 2-korsekring rekommenderas.

* Samma off set på både vänster och höger fläns ger samma ekerspänning på båda sidorna. (y)

25 mm off set på 32h och 36h. 28 mm off set på 28h.
/Niklas
 
Tyvärr verkar det nu vara en del leveransproblem med Kindernay och de säljer bara OEM.

"Hi Niklas, thank you for your message,
As part of Kindernay’s OEM strategy, we are now scaling up our production for delivery of current orders to our OEM customers. As a consequence, we are not taking new B2C / retail orders until further notice. Feel free to sign up on our newsletter and stay tuned for more info and restocking during 2023. Thank you for your understanding.
Your Kindernay team

Kind Regards,
Team Kindernay"

Så frågan är om jag orkar vänta, eller om jag bör satsa på ett Rohloff?
/Niklas
 
Problemet är ju att Nexus 7 inte är 148 mm boost vilket Kindernay är (med rätt end caps).

Men man skulle möjligtvis köra på 10 växlat deore tills vidare, vilket är original utrustning på den lite billigare varianten av Bianchi e-Omnia T.
/Niklas
 
Det kommer en hel del nyheter på växelnav och växellådor intill vevlagret riktade mot elcykelmarknaden. Informativ film

Vore kul om du stannar för Kindernay Niklas och delger dina erfarenheter.

Men för min del blir det nog ingen ny vintercykel min cykel kommer förhoppningsvis att överleva mig.

Thure
Pinion har ett intressant alternativ, där de kombinerar en 12-växlad gear box med en mittmotor
/Niklas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niking Ram till Kindernay-navet Långcykling 26
Johnboy Rohloff Långcykling 10
Thorn Rohloff-växelnav Långcykling 0
thureb Rohloff Speedhub för tufft vinterbruk? Långcykling 15

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.