KG Sport

Vad har hänt med KG sport? Har dom gått i konken?? Sålde ut allt och nu är sidan nere:(.. Sjukt tråkigt!
 
Var i deras butik och snacka lite förut. Till mig sa han i kassan att dom sålde ut för att få plats för sommarens varor. På sidan står det ju att det är semesterstängt, vad har dom för anledning att ljuga om något sånt?
 
Har jag sagt att dom ljuger? Det står att dom har tillfälligt stängt. Det har aldrig hänt förut. På sidan stod det ungefär; "Handla om ni vill att butiken ska leva vidare" innan den stängdes ner.
 
Strukturförändringar

pågår i friluftsprylsfären.

Vet inget om just KG Sport, men XXLs intåg med bl a tre butiker i Stockholmsområdet, nätbutikerna (ibland i kombination med fysiska butiker som Addnature), basutbud på Stadium m fl gör att nischade specialbutiker i Stockholmsområdet sannolikt får betydligt mindre volymer.

Besökte häromveckan en fredageftermiddag XXL i Bromma och kajakbutiken Svima under Essingeleden i Solna. På bägge ställena lika mycket personal som kunder. Blev att jag köpte lite pryttlar på Svima de har ett utbud som jag inte hittar någonannastans. XXL har brett utbud på vissa områden men de är liksom Stadium m fl mest iriktade på volymsartiklar och jag hittade inget jag behövde för dagen.

Juninumret av Paddling har en intressant inventering av kanotmarknaden i Sverige. VKV och Svima minskade 2010 vilket delvis kanske beror på den allmänna konjukturen men säkert också på konkurrens prismässigt från Point 65 m fl som tillverkar i låglöneländer. (Svimas kajaker tillverkas väl fortfarande i rätt stor utsträckning i Storbrittanien).

Min poäng är att strukturförändringarna kommer att fortsätta närmaste åren. Som konsumenter så påverkar vi genom våra val. Priset och tillgängligheten betyder mycket.

Thure
 
Så är det förstås.. Jag handlar väldigt mycket på nätet, men det beror mest på att jag bor på landet och har med bil ca en timme enkel till stan. Det är en ganska stor kostnad för plånboken och miljön. Då är det lätt att man hellre betalar 29kr för frakt och ev returfrakten om storleken är fel. KG är dock någon jag verkligen försökt att hjälpa och stora inköp som tält kängor ryggsäck skridskor osv har jag alltid köpt där. Dyrare för mig, men det har ett ganska stort mervärde. Håller verkligen tummarna för dom!
 
Har handlat där och den enda som gör att de sticker ut är att de haft en rabatt på 10 %.

Var förövrigt inne i Naturkompaniets butiker i Sickla och på Kungsholmen och där var det nästan tomt vilket var skönt att se. Speciellt i Sickla som drivs av tyskan som brukar stå och domdera över sina anställda iställer för att hjälpa kunderna.

XXL är ett bra tillskott.
 
Senast ändrad:
Har handlat där och den enda som gör att de sticker ut är att de haft en rabatt på 10 %.

Var förövrigt inne i Naturkompaniets butiker i Sickla och på Kungsholmen och där var det nästan tomt vilket var skönt att se. Speciellt i Sickla som drivs av tyskan som brukar stå och domdera över sina anställda iställer för att hjälpa kunderna.

XXL är ett bra tillskott.

"Tyskan" är för övrigt från Usa. Du är snublande nära förtal.

Och KG har för när varande stängt av okänd anledning och det har varit utförsäljning.

Du kanske skulle ta och vakna innnan du skriver här.
 
Ja, dom hade totalutförsäljning men en vädjan om hjälp. Är rädd att dom inte kommer tillbaka. Det var den enda butiken i regionen men den servicenivån och kunskapen. Men jag förstår att det gick sämre och sämre. XXL säljer tex paralellimporterade Lundhags för ett pris lägre än inköpspriset för KG, enligt honom själv. Dom fick sluta med Lundhags då kunderna kände sig lurade när de köpt ett par byxor som XXL säler för halva priset som ordinarie pris.
 
"Tyskan" är för övrigt från Usa. Du är snublande nära förtal.

Och KG har för när varande stängt av okänd anledning och det har varit utförsäljning.

Du kanske skulle ta och vakna innnan du skriver här.
Jag tycker det var roligt. Det vet vi ju alla hur domderande tyskar är (hej sachsaren) ;)
Mer disciplin i friluftsbutikerna ;-)

Raskesven
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Naturlig Färg Reklamationsproblem XXL sport och vildmark Butiker och leverantörer 23

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.