Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kebnekaise, fjällvandring. Råd/tips sökes!
- Trådstartare Eka84
- Start datum
Kebnekaise
Råkade se denna förfrågan idag juli -07. Spännande att få höra om ni fyra grabbar kom iväg hösten -02? Eller backade ni och gjorde vandringen/toppturen någon sommare senare? Själv var jag upp i augusti -06 med son och hund, tyvärr dimma längst upp när vi nådde iskanten.
Råkade se denna förfrågan idag juli -07. Spännande att få höra om ni fyra grabbar kom iväg hösten -02? Eller backade ni och gjorde vandringen/toppturen någon sommare senare? Själv var jag upp i augusti -06 med son och hund, tyvärr dimma längst upp när vi nådde iskanten.
Det verkar som om de modifierade sina planer lite men ändå genomförde en fjällvandring:
http://www.walk.to/vandring
http://www.walk.to/vandring
Aktuellt
Gammal är äldst...
Hej!
Då jag sitter och spånar på lite nya vandringsmöjligheter kom jag att tänka på den tråd vi skapade angående en toppbestigning av Kebnekaise. Den fanns ju kvar! Så mycket som jag skrattat åt våra inlägg och era svar var det länge sen jag lyckades med.
Som sagt, toppbestigningen av Kebne blev inställd så vi vandrade istället runt i Transtrandsfjällen. När jag senare kom att göra värnplikten hos fallskärmsjägarna fick jag reda på att det var tradition att bestiga Kebnekaise. Äntligen! tänkte jag. Tyvärr blev det inget av detta då det nalkades övning istället... så summa summarum, toppen väntar fortfarande på mig
.
Tack ni alla som svarade på våra ungdomligt oigenomtänka inlägg och förhoppningsvis gjorde denna tråd till en klassiker.
// Erik, Linköping
Hej!
Då jag sitter och spånar på lite nya vandringsmöjligheter kom jag att tänka på den tråd vi skapade angående en toppbestigning av Kebnekaise. Den fanns ju kvar! Så mycket som jag skrattat åt våra inlägg och era svar var det länge sen jag lyckades med.
Som sagt, toppbestigningen av Kebne blev inställd så vi vandrade istället runt i Transtrandsfjällen. När jag senare kom att göra värnplikten hos fallskärmsjägarna fick jag reda på att det var tradition att bestiga Kebnekaise. Äntligen! tänkte jag. Tyvärr blev det inget av detta då det nalkades övning istället... så summa summarum, toppen väntar fortfarande på mig
Tack ni alla som svarade på våra ungdomligt oigenomtänka inlägg och förhoppningsvis gjorde denna tråd till en klassiker.
// Erik, Linköping
På tur i bergen
Det var ju skönt att ni inte försvann i bergen! Vi blev nog lite oroliga.
Roligt att ni nu som 23-24:åringar fortfarande siktar på ev nya fjällturer och Kebnekaise!
Lycka till!
Zeibrant
53 år.
Det var ju skönt att ni inte försvann i bergen! Vi blev nog lite oroliga.
Roligt att ni nu som 23-24:åringar fortfarande siktar på ev nya fjällturer och Kebnekaise!
Lycka till!
Zeibrant
53 år.
Hej!
Som sagt, toppbestigningen av Kebne blev inställd så vi vandrade istället runt i Transtrandsfjällen. När jag senare kom att göra värnplikten hos fallskärmsjägarna fick jag reda på att det var tradition att bestiga Kebnekaise. Äntligen! tänkte jag. Tyvärr blev det inget av detta då det nalkades övning istället... så summa summarum, toppen väntar fortfarande på mig.
// Erik, Linköping
Kul att ni kom iväg. Det ser ju ut som att ni fick en bra tur vad man kan se
Å Kebnekaise ligger kvar
//J
Mycket underhållande tråd, som slutade med en fjällvandring tillslut. Kul att projektarbetet
blev av, trots att vissa trodde det hela var ett skämt.
blev av, trots att vissa trodde det hela var ett skämt.
Liknande trådar
- Svar
- 17
- Visningar
- 3 M
Dela: