Kartex problem. "Ej tillåten använding av..."

Jag har titt som tätt problem med Kartex version 4 och 5. Jag får upp denna ruta när jag startar
------------------------------------
EJ TILLÅTEN ANVÄNDNING AV PROGRAMMET

Orsak kan vara

*Alla licenser är upptagna
*Programmet är ej korrekt installerat
-------------------------------------
Det funkar utmärkt innan och ibland också när jag installerar om det men nu verkar det vara kört.

Är det nån som har haft detta problem och vet vad man ska göra?

Två Kartex

Om man öppnar två kartex samtidigt, tex genom att ha kartex igång och sedan dubbelklicka på en .rik fil så öppnas kartex en gång till och det funkar ej.

Dra filen till det redan öppna kartex så fungerar det, buggigt, gissa!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
problemet är att jag inte kan öppna kartex över huvud taget varken genom att starta på vanligt sätt eller dubbelklicka på en .rik fil.

upptäckte nyss att Fugawi är ett betydligt bättre program än Kartex. Men går det på nått sätt att importera namndatabsen från Kartex så man kan söka efter städer och orter?

förresten peter...visst har du IDEAS kurserna på LTU...läste din profil. Tack för två bra kurser i så fall (MTM117 & 116)
[Ändrat av nr23se 2005-01-03 kl 22:47]

Jag har i likhet med Peter Törlind ”bara” fått EJ TILLÅTEN ANVÄNDNING AV PROGRAMMET vid 2 olika fall.

Om jag har 2 Kartex versioner (3.05 och ver 4.x) installerade i samma partiton på datorn, och om man har en Kartex version öppen och sedan dubbelklickar på en . rik fil.

Kristoffer, jag fattar som att du har både Kartex ver 4 och ver 5 installerade och det tycker inte Kartex om, i synnerhet om de är installerade om samma partiton. Så avinstallera alla (bägge ?) Kartex versioner och gör sedan en manuell rensning i registret.

Installera sedan endast en Kartex version. Vilken Kartex version man då ska välja kan man fråga sig, då Kartex har en märkliga olägenheten att i flera fall bli sämre för varje ny version.

Per Brune

hehe..ja det låter nog som en bra idé. dock så gick det inte ens avinstallera skiten :/ får bli en manuell rensning då

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips