Kartblad för Bergslagsleden?

Hej alla,

är det någon som har koll på vilka kartblad av Gröna Kartan som täcker upp hela sträckan av Bergslagsleden?

/Andreas

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för tipset, nu har jag beställt kartor och mailat till ansvarig för leden med tipset om att de kan ha med den informationen på deras sida om Bergslagsleden.

Så vitt jag har listat ut så är det följande kartblad som gäller:

616 - Lindesberg
602 - Örebro
590 - Laxå
578 - Karlsborg

/Andreas

Leden är så pass väl markerad att det fungerar utmärkt med de kartbladen/ PDF filerna som finns att skriva ut från sidan. Då får man med lite info, rastskydd och vattenkällor m.m.
http://www.regionorebro.se/blameny/naturfriluftsliv/bergslagsleden/etapp117.4.56b8d98510eec17014d8000383.html

Jodå, det vet jag, och jag har skrivit ut de kartorna med etappbeskrivning i tillägg till Terrängkartan. Jag försöker att alltid ha den med när jag vandrar.

Det är ju kul att ligga och titta på kartan till kvällsmaten!

/Andreas

Om du verkligen vill ha med exakt hela leden på terrängkarta så måste du skaffa följande blad:

628 Ludvika
616 Lindesberg
615 Hällefors
602 Örebro
601 Karlskoga
590 Laxå
578 Karlsborg

HåkanF

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar