Karlsborg kajakkurs

Hej
Ny här och har två frågor som jag hoppas kunna få svar på.
Först så undrar jag om någon vet om det gåt några kajak kurser i närheten av Karlsborg i sommar.
Min andra fråga är hur mycket kajakpaddling belastar ben med allt vad som det innebär att ta sog i o ur och paddla. Har fått för mig att det ska vara skonsamt då jag kommer att göra ett ingrepp i knät. Tänkte då att paddling borde kunna vara bra träning?

Hej,

Själva paddlingen behöver inte vara speciellt ansträngande för dina ben och knän, även om man även använder benen om man tar i på rätt sätt. Men lite lugn paddling kommer att gå strålande. I och urstigning kan vara lite knepigt om du inte är så rörlig, speciellt om du har en kajak med liten sittbrunn (det finns ju små och så finns det jättesmå sittbrunnar). I vilket fall som helst kan det vara bra om någon visar hur du ska göra för att ha bra balans vid i och urstigning.

Vet inget om kurser i Karlsborg. Men du kanske kan höra med någon lokal klubb om ingen annan svarar här.

Mvh,
Niklas

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips