Karlsborg kajakkurs

Hej
Ny här och har två frågor som jag hoppas kunna få svar på.
Först så undrar jag om någon vet om det gåt några kajak kurser i närheten av Karlsborg i sommar.
Min andra fråga är hur mycket kajakpaddling belastar ben med allt vad som det innebär att ta sog i o ur och paddla. Har fått för mig att det ska vara skonsamt då jag kommer att göra ett ingrepp i knät. Tänkte då att paddling borde kunna vara bra träning?
 
Hej,

Själva paddlingen behöver inte vara speciellt ansträngande för dina ben och knän, även om man även använder benen om man tar i på rätt sätt. Men lite lugn paddling kommer att gå strålande. I och urstigning kan vara lite knepigt om du inte är så rörlig, speciellt om du har en kajak med liten sittbrunn (det finns ju små och så finns det jättesmå sittbrunnar). I vilket fall som helst kan det vara bra om någon visar hur du ska göra för att ha bra balans vid i och urstigning.

Vet inget om kurser i Karlsborg. Men du kanske kan höra med någon lokal klubb om ingen annan svarar här.

Mvh,
Niklas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tomas J Kajakkurs i Dalarna 16-17 Juli. Paddling allmänt 4
monstergeddan Kajakkurs i Skåne? Paddling allmänt 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.