Karesuando - Falun

Hej.
Jag är i full gång med att träna och planera för en tur från Karesuando på Sverigeleden och hem. Min tanke så här långt är att göra det på 3 veckor.
De första tramptagen tar jag troligen den 12/6.

Jag har provcyklat lite på cykeln jag tänkt använda en Scott Sportster.
Det är dock en sak som skaver lite, sadeln..
Har ni några tips på ny sadel?

Bilagor

• DSC_0098.jpg
    DSC_0098.jpg
    64.2 KB · Visningar: 445
Vilken sadel som är bra eller bäst är inte lätt att svara på. Det beror på hur din kropp är byggd. Det bästa är att gå till en cykelaffär och få råd där.

Vad som gäller cykelturen är tre veckor rätt mycket tid som det verkar. Om jag ser det rätt är det inte mer än 1200 km från Karesuando till Falun och det är inte svårt att snitta 100 km per dag.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Brooks B17. Men den måste sittas in. Kan ta många mil. Men när den väl är insutten så slipper du skaven.

Vad har du för sadel nu? Hur många mil cyklar du per vecka i nuläget?

Personlig sadelfavorit är Selle Italia Flite. Avstå Brooks du hinner inte nöta in den före start IMHO.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips