Kan vara bättre vända om ibland :)

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Almgren

Avslutat
Hela historien visar ju bara hur sjukt samhället är ibland. Killen fortsätter uppåt på kvällen, ensam. När han inte hörs av under kvällen eller morgonen så skickas fjällräddningen ut. Och vad gjorde han sen kvar vid stugan på förmiddagen? Borde inte han ha gett sig neråt?

men han kanske inte fattade hur överbeskyddande samhället är och helt enkelt trodde att han inte var tvungen att rusa ner för att hans fru/klätterkompis/whatever skulle lugna sig.

Nä ibland så har vårt samhälle slagit inopå fel väg.
 
Hela historien visar ju bara hur sjukt samhället är ibland. Killen fortsätter uppåt på kvällen, ensam. När han inte hörs av under kvällen eller morgonen så skickas fjällräddningen ut. Och vad gjorde han sen kvar vid stugan på förmiddagen? Borde inte han ha gett sig neråt?

men han kanske inte fattade hur överbeskyddande samhället är och helt enkelt trodde att han inte var tvungen att rusa ner för att hans fru/klätterkompis/whatever skulle lugna sig.

Nä ibland så har vårt samhälle slagit inopå fel väg.

Tycker detta visar att ålder och visdom inte alltid går hand i hand...födda 45 liksom!
Förstå vilken apparat som dras igång pga ett "felaktigt" beslut...eller åtminstone ett dåligt beslut.

Respect to the räddningspersonal iaf :)

//MD
 
Nyss hemkommen från kebnekaise kan jag berätta att jag ock mitt sällskap mötte mannen i fråga på våran väg ner efter västra leden strax efter kittelbäcken klockan 20 ca .

Tänkte när jag såg denna man att detta är verkligen inte rätt för dig vanliga typ (finskor) shorts och en ´väska som man bär inte en ryggsäck .

Vi stannade och pratade lite med han och han hade inte en aning åt vilket håll han skulle ,men han var värre positiv och glad och tyckte det var perfekt att det skulle gå att sova i toppstugan aven om den inte är så fräch ..Hörde då idag av båtchauffören på hemvägen att fjällräddningen blivit larmade om denna man och sa då tillvarann att det är han till 99% chans och mkt riktigt...
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Telefon

Det vore kanske läge att rusta upp båda toppstugorna och montera in hjälptelefon. Då kunde polisen kontakta stugorna innan de drar igång en hjälpinsats.
 
Det vore kanske läge att rusta upp båda toppstugorna och montera in hjälptelefon. Då kunde polisen kontakta stugorna innan de drar igång en hjälpinsats.

Eller plocka bort dom, så inte vem som helst tror att det bara är att knalla upp i fin skor och shorts, å lägga sig :p
(fast vore ju synd såklart)

//MD
 
Jag vill också åka gratishelikopter (för jag tror knappast att denne person fick betala tyvärr). Kan någon vara lite orolig för mig och ringa räddningstjänsten några gånger? ;)

// Jocke
 
Jag vill också åka gratishelikopter (för jag tror knappast att denne person fick betala tyvärr). Kan någon vara lite orolig för mig och ringa räddningstjänsten några gånger? ;)

// Jocke

blev nog en gratis tur gissar jag åxå .... men för fasen, ta på dig kostymen nästa gång du ska upp så ringer jag snuten :p

//MD
 

Almgren

Avslutat
Vi stannade och pratade lite med han och han hade inte en aning åt vilket håll han skulle ,men han var värre positiv och glad och tyckte det var perfekt att det skulle gå att sova i toppstugan aven om den inte är så fräch ..Hörde då idag av båtchauffören på hemvägen att fjällräddningen blivit larmade om denna man och sa då tillvarann att det är han till 99% chans och mkt riktigt...

Men vafan, drog de igång hela apparaten då han ändå tänkt övernatta???

Ja sjukt överbeskyddande samhälle har vi iallafall.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.