Kan vara bättre vända om ibland :)
- Trådstartare decca
- Start datum
Om han nu var i I toppstugan och vid GOD hälsa. Varför flögs han ner?
Hela historien visar ju bara hur sjukt samhället är ibland. Killen fortsätter uppåt på kvällen, ensam. När han inte hörs av under kvällen eller morgonen så skickas fjällräddningen ut. Och vad gjorde han sen kvar vid stugan på förmiddagen? Borde inte han ha gett sig neråt?
men han kanske inte fattade hur överbeskyddande samhället är och helt enkelt trodde att han inte var tvungen att rusa ner för att hans fru/klätterkompis/whatever skulle lugna sig.
Nä ibland så har vårt samhälle slagit inopå fel väg.
Det vore kanske läge att rusta upp båda toppstugorna och montera in hjälptelefon. Då kunde polisen kontakta stugorna innan de drar igång en hjälpinsats.
Jag vill också åka gratishelikopter (för jag tror knappast att denne person fick betala tyvärr). Kan någon vara lite orolig för mig och ringa räddningstjänsten några gånger?
// Jocke
Vi stannade och pratade lite med han och han hade inte en aning åt vilket håll han skulle ,men han var värre positiv och glad och tyckte det var perfekt att det skulle gå att sova i toppstugan aven om den inte är så fräch ..Hörde då idag av båtchauffören på hemvägen att fjällräddningen blivit larmade om denna man och sa då tillvarann att det är han till 99% chans och mkt riktigt...