Kan vara bättre vända om ibland :)

Hela historien visar ju bara hur sjukt samhället är ibland. Killen fortsätter uppåt på kvällen, ensam. När han inte hörs av under kvällen eller morgonen så skickas fjällräddningen ut. Och vad gjorde han sen kvar vid stugan på förmiddagen? Borde inte han ha gett sig neråt?

men han kanske inte fattade hur överbeskyddande samhället är och helt enkelt trodde att han inte var tvungen att rusa ner för att hans fru/klätterkompis/whatever skulle lugna sig.

Nä ibland så har vårt samhälle slagit inopå fel väg.
 
Hela historien visar ju bara hur sjukt samhället är ibland. Killen fortsätter uppåt på kvällen, ensam. När han inte hörs av under kvällen eller morgonen så skickas fjällräddningen ut. Och vad gjorde han sen kvar vid stugan på förmiddagen? Borde inte han ha gett sig neråt?

men han kanske inte fattade hur överbeskyddande samhället är och helt enkelt trodde att han inte var tvungen att rusa ner för att hans fru/klätterkompis/whatever skulle lugna sig.

Nä ibland så har vårt samhälle slagit inopå fel väg.

Tycker detta visar att ålder och visdom inte alltid går hand i hand...födda 45 liksom!
Förstå vilken apparat som dras igång pga ett "felaktigt" beslut...eller åtminstone ett dåligt beslut.

Respect to the räddningspersonal iaf :)

//MD
 
Nyss hemkommen från kebnekaise kan jag berätta att jag ock mitt sällskap mötte mannen i fråga på våran väg ner efter västra leden strax efter kittelbäcken klockan 20 ca .

Tänkte när jag såg denna man att detta är verkligen inte rätt för dig vanliga typ (finskor) shorts och en ´väska som man bär inte en ryggsäck .

Vi stannade och pratade lite med han och han hade inte en aning åt vilket håll han skulle ,men han var värre positiv och glad och tyckte det var perfekt att det skulle gå att sova i toppstugan aven om den inte är så fräch ..Hörde då idag av båtchauffören på hemvägen att fjällräddningen blivit larmade om denna man och sa då tillvarann att det är han till 99% chans och mkt riktigt...
 
Telefon

Det vore kanske läge att rusta upp båda toppstugorna och montera in hjälptelefon. Då kunde polisen kontakta stugorna innan de drar igång en hjälpinsats.
 
Det vore kanske läge att rusta upp båda toppstugorna och montera in hjälptelefon. Då kunde polisen kontakta stugorna innan de drar igång en hjälpinsats.

Eller plocka bort dom, så inte vem som helst tror att det bara är att knalla upp i fin skor och shorts, å lägga sig :p
(fast vore ju synd såklart)

//MD
 
Jag vill också åka gratishelikopter (för jag tror knappast att denne person fick betala tyvärr). Kan någon vara lite orolig för mig och ringa räddningstjänsten några gånger? ;)

// Jocke
 
Jag vill också åka gratishelikopter (för jag tror knappast att denne person fick betala tyvärr). Kan någon vara lite orolig för mig och ringa räddningstjänsten några gånger? ;)

// Jocke

blev nog en gratis tur gissar jag åxå .... men för fasen, ta på dig kostymen nästa gång du ska upp så ringer jag snuten :p

//MD
 
Vi stannade och pratade lite med han och han hade inte en aning åt vilket håll han skulle ,men han var värre positiv och glad och tyckte det var perfekt att det skulle gå att sova i toppstugan aven om den inte är så fräch ..Hörde då idag av båtchauffören på hemvägen att fjällräddningen blivit larmade om denna man och sa då tillvarann att det är han till 99% chans och mkt riktigt...

Men vafan, drog de igång hela apparaten då han ändå tänkt övernatta???

Ja sjukt överbeskyddande samhälle har vi iallafall.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.