Skriv bättre rubriker

Jag har länge irriterats av de som inte förstått vad en rubrik är bra för när man ska vaska fram det (för resp. läsare) intressanta i ett väldigt debattsjok. Till slut tröttnar man på att titta på det som verkar oklart, alternativt lär sig att vissa signaturers inlägg är det lika bra att hoppa över.
Rubriker på debattsvaren är det däremot mindre noga med - då följer ju texten direkt på.

Lars
 
Ska man vara gnällig så kan man kanske påpeka att man även ska skriva i rätt forum (vad har detta med fjällvandring att göra??:). Jag vet dock inte om det går att flytta inlägg mellan de olika forumen här, det vore ju annars en funktion att önska.

Men jag håller med dig i principfrågan, forumet och rubriken är ju det som inläggen kan "kategoriseras" med och det är som du skriver viktigt för att man ska kunna sålla ut det som är intressant och inte. Vissa kanske tycker att det är gnälligt men för mig som läser kanske 200-300 inlägg om dagen i olika konferenssystem är det inte så kul att behöva öppna en massa "ointresanta" inlägg bara för att folk lagt dem i fel forum eller skrivit en vilseledande rubrik.
 
Helt rätt!

Jag håller fullständigt med dig Lars! Jag tycker det borde höra (om det inte redan gör det) till "netikett" att ge den lilla sållningshjälpen.

Det borde fö ligga i skrivarens eget intresse att vara mer specifik för att locka till sig de som har insikt i just det ämne man vill diskutera. Annars kan de ju gå miste om intressanta synpunkter från de principfasta (men kunniga!) som vägrar läsa inlägg som inte har en tydlig rubrik....;)

Håller också med dig Peter om att detta inte hör specifikt till fjällvandring. Fast om man bara läser fjällvandringsforat så är det kanske relevant att ta upp det här?

Mvh Kalle G
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.