Hur länge brukar ni vara ute?

Ja som titeln säger: Hur länge brukar ni vara ute och vandra? Och då menar jag inte bara i fjällen utan var som helst.
 
över dagen,natten eller 2. För första gången i år blev det 5 nätter i st f 4,då var det riktig långtur för oss.
Vore väl skillnad om jag reste bort för att vandra,nu är det ju mest i hemkommunen.
 
Vart har ni varit då? Någon som gjort något utomlands? Hur länge då i sådana fall? Typ samma?

När jag är utomlands brukar det bli runt 9 månader och ibland mer och då är det cykel som gäler till den största delen. Angående fjällvandring i de svenska fjällen har inte inte blivit mer än en vecka.

/Stellan
 
7-12 dagar, inklusive transport. Då jag aldrig vandrar nära hemmet känns kortare tid än en vecka lite stressigt, eftersom transporten dit och hem tar upp så stor del av tiden.

Hittills har jag nöjt mig med de svenska och norska fjällen. Men jag är väldigt nyfiken på andra ställen: Island, Alperna, Nordamerika...

Kanske skulle du lägga upp en poll? Vore kul att se i vilket tidsintervall de flesta hamnar (skulle gissa på runt en vecka).
 
Ja som titeln säger: Hur länge brukar ni vara ute och vandra? Och då menar jag inte bara i fjällen utan var som helst.

Det brukar bli runt 10 dagar fjällvandring - efter detta är jag ganska nöjd. Men då vandrar jag runt 10-20 km dagligen - beroende på terräng, väder och vind. Sedan kommer suget igen efter några dagars vila...........
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...