Kan jag vandra kungsleden?

Kolla igenom trådar om packlistor här på Utsidan för att få tips om prylar för förstahjälpen, skavsår, mygg, lagning av utrustning o dyl

Det ska jag! Snickrade ihop en egen med lite skavsårsplåster, tejp och Alvedon men finns nog fler oväntade saker jag bör vara redo för. Ska ta mig en kik.

Rekommendationer på märke? Såg att The North Face hade en rabatterad på xxl för 1500kr, men hoppas innerligt att det finns något lite billigare som ändå håller hyfsad standard. Swedenmount hade en för 800kr, men hittar ingen specifikation eller recension på märket eller jackan.

Jag kör med Stadiums eget märke Everest, fungerar bra till en betydligt billigare peng.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hej Linnea

Sträcka mellan Aktse-Pårte ock Pårte-Kvikkjokk är stening att gå på
framför allt sista sträckan.
I Pårte så har du en fin bastu så du kan tvaga skiten av dig.

Sköna vandringshälsningar Anders

Hej Linnea
Gick i förra veckan i princip samma sträcka som du planerar.

Tycker att du verkar ha bra koll och planerat väl.
Var själv på väg att tipsa om dunjacka, det börjar bli riktigt kallt uppe i fjällen och du kan räkna med visst snöfall.

Lycka till med din tur :)

Hls
Michael

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips