Kallkällor i Örebro län

Här var det svårt att välja var jag skulle posta.
Jag har funderingar på att skriva en artikel om kallkällor i Örebro län,
Känner du till någon? Jag är intresserad av ALLT. Inte enbart uppskyltade exemplar som denna:

Bilagor

• 20170808_144709.jpg
    20170808_144709.jpg
    46.8 KB · Visningar: 1,358
  • 20170808_144717.jpg
    20170808_144717.jpg
    64.2 KB · Visningar: 1,316
  • 20170808_144731.jpg
    20170808_144731.jpg
    51.1 KB · Visningar: 1,321
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hej.
Antar att du blev inspererad av Tv-programmet i går kväll, det var intressant. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med uppgifter utöver att kanske föreslå att du kontaktar länets museum och kanske hembyggdsföreningar. Lycka till med skrivandet.

Mvh Rickard

PS Går det att få en kopia på din karta över vart frippes fall ligger. Har inte varit dit ännu. DS

Hej.
Antar att du blev inspererad av Tv-programmet i går kväll, det var intressant. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med uppgifter utöver att kanske föreslå att du kontaktar länets museum och kanske hembyggdsföreningar. Lycka till med skrivandet.

Mvh Rickard

PS Går det att få en kopia på din karta över vart frippes fall ligger. Har inte varit dit ännu. DS

Och för andra som inte vill gissa vilket TV-program som avses, så var det den jämtländske dokumentärfilmaren Kurt Skoogs film om kallkällor på Svt. "Markens öga"

https://www.youtube.com/watch?v=beSjbhj44BU

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Hej.

Mvh Rickard

Bara delvis sant. Jag har redan en lista över de kallkällor som jag stött på eller läst om. Programmet ifråga fick mig dock att ta ytterligare ett steg.

HåkanF

PS Jag ska fixa en kartbild.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.