Kall om rumpan/lår

Jag har ett par bra snöskoterbyxor, men blir ändå kall om rumpan när jag åker. Någon som har tips på grymt varma underbyxor för sittande aktivitet?
Jakob
 
När jag hade skoter och var ute mycket så hade jag ofta en bit frigolit ca 5cm i lagom storlek och form för sätet som jag satt på det isolerade väldigt bra och höll ändan varm, samma taktik fast att stå på när jag var funktionär på div vintertävlingar och stod i timmar på samma ställe.
 
När jag hade skoter och var ute mycket så hade jag ofta en bit frigolit ca 5cm i lagom storlek och form för sätet som jag satt på det isolerade väldigt bra och höll ändan varm, samma taktik fast att stå på när jag var funktionär på div vintertävlingar och stod i timmar på samma ställe.

God ide men funkar inte, dels rör man sig mycket från sittande till stående fram och tillbaka, dels så yr det upp snö och då kan inte värmen vara utanför byxorna som då blir blöta, värmen måste hållas inom byxan.
 
God ide men funkar inte, dels rör man sig mycket från sittande till stående fram och tillbaka, dels så yr det upp snö och då kan inte värmen vara utanför byxorna som då blir blöta, värmen måste hållas inom byxan.

Jo jag for också upp och ner på sätet men med en "bläckfisk" så satt den kvar, om brallorna blir blöta av lite snösprut så måste det vara något fel på dem men visst enklast är ju att ha det i själva plagget så lycka till med att hitta några lämpliga brallor.
 
Rumpa

Klättermusen har ett par (grymt dyra) "kortbyxor" i dun. Kanske kan vara något under overallen då.
Itte.
 
Jag har hört mycket positivt om thulebyxan. Finns hos coldskills ich kanske xxl? Knälånga fleecesshorts som man kan zippa på utan att dra av skalbyxorna, endast dra ner dem runt knäna.
 
För båtbruk funderar ja på en kort täckkjol, med hel dragkedja eller kardborreband, lätt att ta av å på, men på en skoter blåser de väl in för mycke.
 
Dunbrallor är nog ingen idé för just sittande aktivitet, dunet komprimeras bara och värmer inte. Dyrt också. En billig (ca 100:) lösning värd att prova är att du skär till ett tunt liggunderlag att ha INUTI skoteroverallen/brallorna, plats lär ju finnas. Skär en bit som går ner ett stycke i varje byxben, en bit upp på ryggen och så bred som det är bekvämt och platsen tillåter. Behöver du fästa den nånstans hittar du säkert på nåt.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.