Kall frystorkad

Blåband uppger att man kan äta deras mat efter 30min blötläggning i kallt vatten. Inte så kul förstås, men kan vara en fördel om köket gått sönder. Gäller samma sak för andra märkens frystorkade mat som tillagas genom att kokande vatten tillsätts?
 
frukosten i real var det många i det militära som gillade kall så utav den anledningen tror jag att middagarna fungerar att äta kalla med. Det är ju överlevnadsmat eller vad man skall säga.
 
Kokningen påskyndar bara uppblötningen vad jag vet så allt borde gå att äta om det bara sugit åt sig ordentligt...sen är det ju en fråga om en gråzon också vad som går att äta och inte och hur mycket av näringen som man tillgodogör sig.
Att förlita hela sin meny på saker som kräver ett kök tycker jag verr lite dumt...i min värld är minst häften av maten man bär med sig saker som man ska kunna äta utan tillagning eller uppblötning och ändå tillgodogöra sig energin.
 
1/8 av kcal jag bär med behöver kök. Tycker ändå att det kan vara bra att kunna äta upp dem också.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.