kajakplats-stockholm

jag skulle vilja ta in min kajak från skärgården till stan men vet inte vart man skall vända sig för att få hyra en plats. bor i lägenhet så jag kan inte förvara den hemma (av naturliga skäl).

är inte medlemm i ngn klubb, men tänkte att det borde finnas varv i stockholm som kanske är villiga att hyra lite uttrymme.

nåväl, jag är tacksam för alla tips jag kan få.

mvh, christoffer

Tja

Att få plats i en kanotklubb inom överskådlig framtid är i princip svinsvårt. Mitt tips till dig är att kontakta båtklubbarna i din närhet, kanske har de ett mastskjul eller nån bod där du kan lägga in den. Erbjud självklart att vara med och gå nattvakt vara med på städdagar mm, som en vanlig medlem.
/Martin

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Lidingö Roddklubb

Klubben kan ha någon plats kvar. Vi byggde ett nytt kanothus i våras och det kan finnas platser kvar. Huset ligger längst in i Kyrkviken på Lidingö, kanske för långt bort?

Kontakta Mats Ensér på mail, mats.enser@telespons.se han vet besked.

Lycka till/Jan

har för mig att det fanns nått

varv ute vid vaxholm som hyrde ut kajakplatser .. lite osäker .. annars som sagt .. ring runt och kolla läget!

Platser finns

Läs på nyheter på paddlings förstasida. Några har dock gått åt, men fortfarande finns platser kvar i Gröndal och kanske någon på Reimersholme.
Mvh Bengt Larsson ordförande Örnsbergs Kanotsällskap.

Några till tips:

Västermalms båtklubb, har ganska nybyggda kanotställningar så där
kanske det finns platser kvar. Om du paddlar in i karlberskanalen från
ulvsundasjön så ligger det efter iogt huset på höger sida.

Huvudsta kanotklubb hade någon plats ledig för ett tag sedan, men de
kanske har gått åt när sundbybergs kanotklubb la ner för några månader
sedan.

Annars kan en lösning vara att du går med i en klubb och paddlar den
klubbens lånekajaker.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips