Kajakplats i Göteborg?

Jag söker en bra kajakförvaringsplats i Göteborgsområdet för att förvara min havskajak. Har någon något bra tips?

Vanlig båtklubb?

Om du avser sommarförvaring, så bör du väl kunna ha den på vilken vanlig båtklubb som helst!

När jag kollade lite i Stockholm, så visade det sej att det var jättedyrt med alla olika avgifter, om man skulle vara med i en speciell kanotklubb!

Skall man bara förvara den och "skiter i allt runtomkring", så klarar men sej med några hudra om året hos en båtklubb.

Strmbrg,

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Re: Vanlig båtklubb?

Jag har undersökt ett antal alternativa båtklubbar, men alla har saknat vettiga anordningar för att förvara kajaken på ett för de "eländiga" försäkringsbolagen tillfredsställande sätt. Om någon vet någon båtklubb i Göteborgsområdet som har någon vettig lösning på stöldskyddet så är jag mycket intresserad.

GKF är intressant, men...

...de är svåra att få kontakt med. Dessutom så verkar det svårt att lösa kajakförvaringen även hos dem om jag tolkat saken rätt.

Re: GKF är intressant, men...

haskell; sa:
...de är svåra att få kontakt med. Dessutom så verkar det svårt att lösa kajakförvaringen även hos dem om jag tolkat saken rätt.

Håller med att det går lite trögt med kontakten med GKF. Försöker själv bli medlem...
Kajakplats finns inte på GKF för tillfället. Men jag vet, att de jobbar för mer förvaringsplats för kajaker.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips