Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tips på lämplig kylväska för kajak
- Trådstartare Vattenman
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Robens Kylväska 10L
Volym: 10 literStorlek: 20 x 20 x 55,5 cm (L x B x H)Vikt: ca: 416 gKylväska i slitstarkt material som även fungerar som vattentät förvaringsväska för din utrustning. Den är lätt att bära tack vare axelremmen som även går att justera och är avtagbar. Kylväskan är tillverkad i ett slitstarkt...

En hård kylväska av styrox är helt överlägsen mjuka väskor då det gäller att hålla kylan, men är svår att packa om man inte har stora luckor. Jag har i alla fall fått plats med en sådan i mina kajaker med stor lucka framme (Skim Beaufort och Tiderace Pace 17 Tour).
Du har inte berättat varför du tvunget behöver en kylväska. Titta i tråden https://www.utsidan.se/forum/thread...agars-kajakpaddeltur.96193/page-2#post-937305 och gäller det mat, så försök att satsa på mat som tål att hålls byxvarm, om det inte gäller glass förstås. Måste man av någon anledning hålla något skylt finna elektrisk kylväska med inbyggt batteri - laddas med utvikbar solcell: https://erlandsonsbrygga.se/kylfrysbox-oceancool-edge-40l/
Tidningspapper är väl inte direkt ett under av isolering, måste vara fiffigare att använda ett liggunderlag som isolering om man nu behöver isolera. Särskilt med tanke på att det troligen blir en del kondens inuti, så tidningspappret blir blött.En rund packsäck av önskad storlek, lite tidningspapper som isolering och fruset vatten i petflaskor som kylklampar och dessutom slipper du bära hem tyngden av vätskan i kylklampar för det dricker du upp.
Hur får man ner den i kajaken??Måste man av någon anledning hålla något skylt finna elektrisk kylväska med inbyggt batteri - laddas med utvikbar solcell: https://erlandsonsbrygga.se/kylfrysbox-oceancool-edge-40l/
He, he... Nej... Lite får man ofta. Men ett bra tips som nämnts ovan är just att ta med sig vatten, fruset i petflaskor, som används för kyla. Att åstadkomma värme är betydligt enklare än det motsatta på, sommarhalvåret.Hur får man ner den i kajaken??
Thermofilie är inte dyrt, finns på Biltema och lätt att skära till.Tidningspapper är väl inte direkt ett under av isolering, måste vara fiffigare att använda ett liggunderlag som isolering om man nu behöver isolera. Särskilt med tanke på att det troligen blir en del kondens inuti, så tidningspappret blir blött.
Denna har jag använt de senaste åren: https://handla.ica.se/produkt/2086504
Den har ett rundat tvärsnitt så att den passar ganska bra liggande på längden i kajaken. Kanske inte helt optimal för kajak, och isoleringen kunde varit tjockare, men en budgetlösning som är lätt att få tag på.
Den har ett rundat tvärsnitt så att den passar ganska bra liggande på längden i kajaken. Kanske inte helt optimal för kajak, och isoleringen kunde varit tjockare, men en budgetlösning som är lätt att få tag på.
Frysa matvaror och dryck samt förvara dem tättihop eventuellt i en skräddarsydd väska med form efter kajaken tvärskeppsform föreslår jag. Isolera med halvstyva styrofoamskivor som du limmar och tejpar ihop.
Men varför?
För min del så anpassar jag val av mat och dryck efter temperatur och tid till konsumtion.
En kamrat byggde en formad styv låda i trälister och plywood isolerad med frigolit till sin VKV-kajak och med torris som kylning för att kunna ta med glass på kajaktur.
Thure
* Styrofoam = cellplast
Men varför?
För min del så anpassar jag val av mat och dryck efter temperatur och tid till konsumtion.
En kamrat byggde en formad styv låda i trälister och plywood isolerad med frigolit till sin VKV-kajak och med torris som kylning för att kunna ta med glass på kajaktur.
Thure
* Styrofoam = cellplast
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 784
- Svar
- 8
- Visningar
- 3 K
- Svar