kajakförvaring nordvästra Stockholm

Jag söker kajakplats i Stockholm, helst i västerort (Vällingby, Hässelby).
Någon som har ett tips?

mvh Patrik

Kanske inte tillräckligt nära, men Pampas Marina (Hamnkaptenen) håller på att skapa ett kajakhotell. Ingen anknytning till andra företag i det området.

Mvh, Mats

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har min kajak i Stockholms Paddlarklubb vid Kaananbadet, en jättebra klubb. Förra våren ansökte jag om en kanotplats i klubben och sedan gick allt snabbt. Runt 1/5 skall alla betala för sina kanotplatser och då är det stor chans att det blir några platser lediga. Vet inte hur lång kö det är för tillfället, men för mig tog det bara några månader innan jag fick en plats. Det kostar nu 1000:- per år (medlemsskap+kanotplats). Vet ej vad andra klubbar tar för sina platser, men jag tycker det är underbart att kajaken nu bara ligger 5m från vattnet, allt blir mycket smidigare och enklare.

http://www.spk.nu/

Tack för tipsen!

Pampas kommer att ta 300 kr /mån. En ganska hög avgift, men värt att överväga ändå.

Stockholms paddlarklubb har ca ett års väntetid enligt den person jag kontaktade.

mvh Patrik

Hej alla.

Vad kriteriet på en bra kanot/kajakförvaring?

Jag har tänkt ha min i garaget, fungerar det?

Finns det några nackdelar eller fördelar?

MVH
Blivande kajak ägaren Daniel!
Just Safe Summit´s

Hej alla.

Vad kriteriet på en bra kanot/kajakförvaring?

Jag har tänkt ha min i garaget, fungerar det?

Finns det några nackdelar eller fördelar?

MVH
Blivande kajak ägaren Daniel!
Just Safe Summit´s

För kajakens del fungerar det alldeles utmärkt att ha den i garaget. För din egen del kanske lite sämre om du nu inte råkar ha ditt garage på en strandtomt såklart. Att behöva lägga kajaken på ett biltak kommer ju att effektivt begränsa antalet timmar du sitter i kajaken. Stora fördelen med att ha kajaken liggande i en klubb är ju att det bara är att lyfta ut den direkt på en brygga så är du på väg.

/Rickard

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips