kajakförvaring nordvästra Stockholm

Jag söker kajakplats i Stockholm, helst i västerort (Vällingby, Hässelby).
Någon som har ett tips?

mvh Patrik

Kanske inte tillräckligt nära, men Pampas Marina (Hamnkaptenen) håller på att skapa ett kajakhotell. Ingen anknytning till andra företag i det området.

Mvh, Mats

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Jag har min kajak i Stockholms Paddlarklubb vid Kaananbadet, en jättebra klubb. Förra våren ansökte jag om en kanotplats i klubben och sedan gick allt snabbt. Runt 1/5 skall alla betala för sina kanotplatser och då är det stor chans att det blir några platser lediga. Vet inte hur lång kö det är för tillfället, men för mig tog det bara några månader innan jag fick en plats. Det kostar nu 1000:- per år (medlemsskap+kanotplats). Vet ej vad andra klubbar tar för sina platser, men jag tycker det är underbart att kajaken nu bara ligger 5m från vattnet, allt blir mycket smidigare och enklare.

http://www.spk.nu/

Tack för tipsen!

Pampas kommer att ta 300 kr /mån. En ganska hög avgift, men värt att överväga ändå.

Stockholms paddlarklubb har ca ett års väntetid enligt den person jag kontaktade.

mvh Patrik

Hej alla.

Vad kriteriet på en bra kanot/kajakförvaring?

Jag har tänkt ha min i garaget, fungerar det?

Finns det några nackdelar eller fördelar?

MVH
Blivande kajak ägaren Daniel!
Just Safe Summit´s

Hej alla.

Vad kriteriet på en bra kanot/kajakförvaring?

Jag har tänkt ha min i garaget, fungerar det?

Finns det några nackdelar eller fördelar?

MVH
Blivande kajak ägaren Daniel!
Just Safe Summit´s

För kajakens del fungerar det alldeles utmärkt att ha den i garaget. För din egen del kanske lite sämre om du nu inte råkar ha ditt garage på en strandtomt såklart. Att behöva lägga kajaken på ett biltak kommer ju att effektivt begränsa antalet timmar du sitter i kajaken. Stora fördelen med att ha kajaken liggande i en klubb är ju att det bara är att lyfta ut den direkt på en brygga så är du på väg.

/Rickard

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips