Kajak padel

Robson Voyager paddel

Hejsan

Jag skall köpa en ny paddel och önskar lite tips..
Har provat Ny Tech 175 och Robson Voyager.

Robson Voyager var underbar men lite dyr och jag undrar därför om det finns någon likvärdig som är billigare..

Det skall vara en långfärdspaddel men lite smalare blad
och helst i samma viktklass.

Tacksam för alla svar.
[Ändrat av Eva_Lundgren 2006-06-07 kl 10:07]

Hej!

Prova gärna Aquabound.
Riktigt härliga paddlar.
Deras ray serie kostar knappt 2000 Sek.

Säljs bland annat av Skim och av kajakcenter i Grebbestad.

// Krille

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
billigast på fiskarboden

Har själv beställt Aquabound på fiskarboden i solna då de var billigare än andra ställen jag tittat på.

Ha där ser man, då betalade jag drygt 200 spänn för mycket för min nya eagle ray
Jag som trodde att jag kände till varenda kajakbutik:)

Verkar lite oseriös

Jag ringde fiskareboden och då visade det sig att de inte hade några i lager och att priset nu var 1900:-. Enligt killen som svarade i telefon så hade de glömt att uppdatera priset på hemsidan..

Køpte Nytech 175 på Escape kayak i Væstra Frølunda. tycker dom ær helt OK. 950 Kr / st var reapriset...

Vad tyckte du om den paddeln?

Re: Robson Voyager paddel

Eva_Lundgren; sa:
Hejsan

Jag skall köpa en ny paddel och önskar lite tips..
Har provat Ny Tech 175 och Robson Voyager.

Robson Voyager var underbar men lite dyr och jag undrar därför om det finns någon likvärdig som är billigare..

Det skall vara en långfärdspaddel men lite smalare blad
och helst i samma viktklass.

Tacksam för alla svar.
[Ändrat av Eva_Lundgren 2006-06-07 kl 10:07]

Nu vet jag inte vad du gillar för paddlar, men jag köpte en VKV HTC http://www.vitudden.com/htc_paddle_se.htm
Fast jag tog glasfibermodellen som var lite tyngre (100gr) och är supernöjd..

Numera paddlar jag bara vinge, men jag hade en Point 65 Greenlander förr och den gillade jag som långfärdspaddel. Provade Aquabound lite förut, men tyckte att den kändes väldigt mjuk på ett lite irriterande sätt. Den flexade i varje paddeltag.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips