kajak för två personer och en hund

Jag önskar tips på kajak där två personer + en liten labrador + en hel del packning får plats.
Har i helgen testat Trapper K2 expedition vilken fungerade bra, men det skulle vara intressant att höra om alternativ till denna för skärgårdspaddling.

Hälsningar
Åsa

Jag önskar tips på kajak där två personer + en liten labrador + en hel del packning får plats.
Har i helgen testat Trapper K2 expedition vilken fungerade bra, men det skulle vara intressant att höra om alternativ till denna för skärgårdspaddling.

Hälsningar
Åsa

Som du säger funkar säkert Trapper 630 Expedition klockrent, finns samma kajak hos Reval Kayaks å då hetter den Reval Family! Även VKV`s Yoo-A-Kim kanske kan va nåt ;)

/Janne

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hund i kajak

Vill bara visa den här bilden:
3753975239_11000dc60c.jpg

Tahe Argo Maxi

Jag kan rekommendera Tahe Argo Maxi. Vi har paddlat en hel del i skiftande sjö både på väst- och ostkusten de senaste åren och blivit mer och mer nöjda. Den är stabil men ändå lättpaddlad. Tar sjöarna bra i alla vinklar. Man bör dock ha en "seasock" i mittre sittbrunnen så att skvättvatten inte kommer in i resten av kajaken. Är inte hunden med täcks mittbrunnen med ett transportkapell.

Som synes på bilden trivs våra 25 kg:s aussie förträffligt.

Bilagor

• Argo-Maxi-med-hund.jpg
    Argo-Maxi-med-hund.jpg
    134.6 KB · Visningar: 2,521

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips