Kängor under kilot?

jag hittade min sura recension mot Fjällsport.. Jag ändrade den så att den stämmer med vad jag tycker om Fjällsport.. det e ju inte rätt att dom får skit när det egentligen är en annan butik jag tycker har dålig service.. Fjällsport har alltid visat bra serviceanda då jag besökt deras butik.

Jag är imponerad.

Bra gjort. Ser man historiskt tillbaka typ 5 år så förstår jag att du blandar ihop butikerna.

Men åter till ämnet. En annan lite intressant sko är Kayland contact 1000. 650g per sko. Dock inte ricktigt lika stabil. Och med Event mtrl. Är nog svåra att hitta här hemma ännu. Häftigt märke dock.
Kolla in http://www.kayland.com

Olof.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
ska nog dra ner idag o kolla in LaSportiva pjukken, ju mer jag läser ju mer intresserad blir jag.. nu gäller det bara att hitta de optimala damaskerna till dom!!

Synd att Trango S Evo är så skrikig

För mig som har problem med färgglada julgransprydnader på fötterna (har man 47 så syns pjucken ändå) verkar det finnas fler Trango-alternativ - Trango Trek Micro väger 1250 och finns i snyggare/tråkigare färger:

244.jpg

Frågan är om de är vekare än S Evo.

Kollat på meindl Softline Light GTX - ser visserligen lite klena ut, men man kan ju gå och känna på dom iaf. 920 gram i strlk 6 låter lite.

Färg är väl för övrigt inget problem - televerksfärgade läderpryttlar åtgärdas enkelt med narvsvärta. Säkerställer uniformt svart uppträdande... ;)

Trango Evo verkar styv som en "normal" vandrarkänga!

Jag var inne på Addnature (den varianten som har dörr och golv och sånt istället för ceässässer och aspar) och kände på La Sportiva Trango S Evo.

Den kändes ordentligt vrid- och böjstyv i sulan, bra mycket styvare än de lätta Salomonkängor (Expert Mid och Super S) jag har klämt på tidigare.
Hur stabilt skaftet är vet jag inte eftersom jag inte hade tid att prova kängan.

Tysk test

Jag hittade en kängtestsammanställning på www.outdoor-magazin.com
Några nya alternativ, till exempel Hanwag Cheyenne GTX som får betyget "überragend", vilket antagligen är nåt bra för er som kan tyska på riktigt. 1330 gram paret.

OD_0704_Schuh_Hangag.jpg.58873.jpg

Värsta fett überragend pjuck!
[Ändrat av Nordesjö 2005-03-04 kl 10:50]

Re: Trango Evo verkar styv som en

Nordesjö; sa:
Jag var inne på Addnature (den varianten som har dörr och golv och sånt istället för ceässässer och aspar) och kände på La Sportiva Trango S Evo.

Den kändes ordentligt vrid- och böjstyv i sulan, bra mycket styvare än de lätta Salomonkängor (Expert Mid och Super S) jag har klämt på tidigare.
Hur stabilt skaftet är vet jag inte eftersom jag inte hade tid att prova kängan.

Det kan vara lätt att förvilla sig i Trango-serien, eftersom den finns i en mängd varianter, fràn totalt styva isklätterskor, via semi-styva klätter/vandrings-skor, till flexibla hiking-skor.

Trango föddes dock ursp`rungligen som en kláttersko, och den gemensamme nämnaren är lâg vikt och elastiskt skaft.

Mvh, Mats

Re: Tysk test

Nordesjö; sa:
Några nya alternativ, till exempel Hanwag Cheyenne GTX som får betyget "überragend", vilket antagligen är nåt bra för er som kan tyska på riktigt. 1330 gram

du kör väl med Hanwang?

Re: Re: Tysk test

-Patric-; sa:
Nordesjö; sa:
Några nya alternativ, till exempel Hanwag Cheyenne GTX som får betyget "überragend", vilket antagligen är nåt bra för er som kan tyska på riktigt. 1330 gram

du kör väl med Hanwang?

Jawohl mein Fallschirmsjäger!
Jag här helt nöjd med mina Yukon, förutom då att de väger ett kilo styck.

Fast nu när Fenix Outdoor har köpt Hanwag kanske man ska bli sur över oligopol och bojkotta.

Re: Jag är imponerad.

Bengtsson; sa:
Bra gjort. Ser man historiskt tillbaka typ 5 år så förstår jag att du blandar ihop butikerna.

Olof.

va faen.. har dom flyttat butiken.. jag var snabbt nere på Magasinsgatan men.. dom låg inte på sin plats.. flyttat elle?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips