Kängor under kilot?

-Patric-; sa:
nej va fånigt... jaja, dom finns säkert kvar på måndag :)
Jepp, de finns säkert kvar men det kan nog vara läge att ringa och kolla ifall de har skorna ifråga. Jag såg dem inte när jag var förbi idag. I.o.f.s. så kollade jag inte så noga men ändå...
De hade dock ett par andra pjuck som såg ganska lätta ut.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
trango S Evo

Som jag sa i min text tidigare så sa dom på Fjällsport att den skon skulle komma in om 2 veckor.

Sedan stämmer det ju som Malindo säger att detta är en ganska klätterbetonad sko. Och det betyder en lite tightare passform än dom flesta vandringskängor.
Men stabila är dom.
Högt skaft på kängan har ju inte alltid så mycket med stabiliteten att göra.
Olof

Brasher Supalite

I Storbritannien verkar lättvikskängornas förgrundsgestalt vara Brasher Supalite.

568 gram i snitt stl 9, läder på in- och utsida och ett utseende som torde tilltala de mer måttfulla/konservativa.
Kostar 120 pund.

12263_brasher_supalite_gtx_m.jpg

Synd att den inte har nåt riktigt slitskydd på tån.

Trådkapning

Är det nån som vet vart jag kan ha sett ett par kängor som i princip var utan sömmar?Kan ha vart ett Norskt eller Brittiskt företag.

Ibland blir det mycket när man surfar runt :)

peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips