Hytterna
Men Harald, i Jotunheimen stänger väl de flesta(?) hytterna antingen den 23 sept eller de 15 okt? Finns väl bara några helårsöppna stugor, typ Gjendebu och Skogadalsböen?? Och när en stuga är stängd i Jotunheimen så är den väl verkligen stängd, även om man har DNT-nyckel? I Sverige finns det ju typ alltid åtminstone ett skyddsutrymme att komma in i när säsongen är över, men inte i Norge, väl?
Har fått för mig att det har något att göra med att renarna kalvar, och därför håller man stängt vissa perioder...
Vet du eller någon annan med säkerhet hur det ligger till, tex med Fondsbu (som enl DNT stänger den 23 september)? Eller Torfinnsbu?
Vore oerhört tacksam om det går att komma in eftersom jag planerar en eventuell tripp dit i slutet av sept/början på okt...
Angående vädret så var jag där i mitten av september sist, och höstfärgerna började komma igång runt Gjende. I nedre Utladalen var det högsommar den veckan! Inte snö när jag var där, men det kan ju ändras helt från en dag till nästa. Kolla väderrapporten samma vecka du ska dit, och bestäm dig då! Och håll tummarna sedan...