Jetboil MFS

Sitter och spånar inför vintern. Jag gillar mitt Jetboil PCS men skulle vilja använda det även under vintern. Så, har ni några förslag på hur jag ska byta ut gasbrännaren mot ett bensindito. Alla kreativa förslag är välkomna. Jag tänker mig någon liknande brännare som optimus svea eller colemans kök medfast tub under...
 
Synd att din fråga blivit liggande med 0 svar..

Jag har dålig koll på vilka dimensioner på ett sånt kök som skulle passa dig, men optimus 123 är väl en ok utgångsidé att prova? Den roliga biten blir att designa "adaptern" mellan jetboil och brännare/tank.

Annars finns Juwel Sport, som ett europeiskt tillverkat alternativ. Har hört bra saker om det.
finns t.ex. här: http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=105502

Försök hitta dimensioner på tank och brännare, och mät vad som funkar i jetboilkokkärlet.
Brännartypen tror jag på i alla fall. Behöver du gå neråt i storlek, finns ju begagnade kök ganska ofta på tradera, t.ex. Radius 42, men då har du problemet med risken att det inte funkar när du får hem det.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.