Januariturer 2011

Skickar en bild från årets första paddeltur. Turen är från Mariehamns södra skärgård 3 jan 2011

Bilagor

• Paddla med is.jpg
    Paddla med is.jpg
    27.5 KB · Visningar: 1,285
Nyköpingsån

Jag gjorde min årspremiär på det enda isfria stället häromkring idag. När inte ens hamnen i Oxelösund är paddelbar, då är det ganska kört med havspaddling härikring. Så det blev en delvis solig och mycket efterlängtad och härlig tur på Nyköpingsån idag.
/Jampa

Bilagor

• IMG_7283.jpg
    IMG_7283.jpg
    35.3 KB · Visningar: 1,041
Äntligen fick jag till det :)

Årets 1:a paddling! Isen ligger vid GKF så vi tog kajakerna till LSS hamnen(Långedrag) där är oftast isfritt! Vi paddlade söderöver och tog på tillbakavägen en fika på Sillfarsholmen!
Härligt nu har paddelsäsongen börjat ;)

/Janne

Bilagor

• Bild 2861.jpg
    Bild 2861.jpg
    34.2 KB · Visningar: 839

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Nu finns det öppet vatten vid Oxelösund. Hela synliga delen av Bråviken, utsidan på Femöre och en stor del av hamnbassängen är isfri. Men funderar ni på att paddla så var vaksam på vinden. Vänder den så kommer isen in igen och det brukar bara ta ett par timmar!

Nu går det att lägga i vid yttersta bryggan vid Färjeläget eller vid Restaurang Sailor på Femöre.

Bilagor

• P1200009.jpg
    P1200009.jpg
    45.6 KB · Visningar: 685
  • P1200021.jpg
    P1200021.jpg
    33 KB · Visningar: 641
  • P1200027.jpg
    P1200027.jpg
    67.5 KB · Visningar: 656

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.