Jakten på Knorr Spaghetteria

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Peston har ju passande namn - det är den med basilikan - man väljer ju svältdöden hellre
fast man är hungrig

Jag valde faktiskt hellre peston (åtminstone halva) den gång jag provade. Känns som ett felval så här i efterhand, för då hade jag också sluppit den bihåleinflammation
som plågar mig nu.

När vi ändå är i gång om ÖB så har de också några ris-och-kycklingrätter som inte är frystorkade men som ändå håller flera månader. En påse ris, en påse kycklinggrejs, vilka man värmer i vatten. Plockar man påsarna ur kartongen tar de inte mycket plats. Förvånansvärt ätbart. Dock bara runt 400 kcal, men bra variation från frystorkatslabbet då och då.

Står om den här http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=68354

Köpte in två Kitchen 88 - skall prova dom - ger c:a 430-450 Kcal otrimmade med lite olja.

Rätt ok för 20 spänn - plockar man bara med påsarna så är vikten/volymen inte alls helt fy skamm.
En oljetrimmad dubbelportion bör ge en bit bortanför 900Kcal för 40 kr vilket är mycket bra pris/vikt förhållande.

När jag frågade idag på min lokala ICA butik efter andra smaker än carbonara, fick jag beskedet att ICA som koncern enbart har carbonaran och bolognese i sitt sortiment.

Jag skall försöka kontakta Knorr och fråga vilka kedjor som tar in de resterande tre.

Kan inte hjälpa till med inköpsställen i Sverige, men då jag var i Tyskland i våras blev jag glatt överraskad då affären jag besökte, för att handla starkare varor..., hade 5 olika sorter med Knorr Spagettheria till ett billigt pris! Kan säga att det blev fler påsar från Knorr än flaskor med sarkt innehåll vilket inte var planen från början... ;)

När jag frågade idag på min lokala ICA butik efter andra smaker än carbonara, fick jag beskedet att ICA som koncern enbart har carbonaran och bolognese i sitt sortiment.

Jag skall försöka kontakta Knorr och fråga vilka kedjor som tar in de resterande tre.

Försöka duger, jag har mailat dem och frågat i samband med att jag skapade tråden men fick tyvärr inget svar.

Av de 5 olika smaker jag testat är nog Broccoli-Mozarella är den som smakar bäst, följd av Spinachi. Bolognese var mindre rolig, de andra 4 smakerna är bättre.

Jag har tidigare mejlat Knorr ang Spaghetteria men inte fått något svar, nu ställde jag frågan om var man får tag på de övriga smakerna på deras FB sida, man får se om de svarar där.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips