Jättestor kompressionspåse?

Volymen blir inte större med 2-3 påsar, tvärtom så lär du kunna komprimera grejerna lättare/mer... svårare att komprimera mycket saker i en stor säck! däremot får du fler saker att packa in i bilen... men det tar inte större plats än om allt låg i en stor kompressionspåse, sen har du fördelen där en stor skrymmande packpåse inte får plats kan du lättare packa mindre påsar på olika sätt... Se det så här: Den stora kompressionspåsen du eftersöker är uppskivad på 2-3 påsar istället och där den stora kompressionspåsen skulle få plats, får även mindre kompressionspåsar plats...

Att komprimera en sovsäck i en kompressionspåse X 2 ökar inte volymen jämfört men 2 sovsäckar i en kompressionspåse

P.S.

Ska hålla ögonen öppna för jättestora kompressionspåsar

Mvh troswe

Ursäkta om jag uttryckte mig oklart, men jag förstår att jag inte får mindre volym om jag packar samma saker i en än tre påsar. Jag vill inte få fler kollin än vad jag har nu, men hade uppskattat lite mindre volym på det.

Det enda jag kommer på är att köpa en vattentät säck från Ortlieb eller liknande, packa den full, knäa ut luften och rulla. Man får ner volymen betydligt. Se till att allt är urvädrat och helst torrt bara.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Om ni nu skall ha en enorm volym så har jag följande alternativ.

Ultra Sil Pack Liner L 90l

Pack Liner Large

Evac Dry Sack 65 liter

Större alternativ än så hittar ni nog inte utan i så fall får ni sy. I och för sig är det världens enklaste att sy sådana påsar och det är inte alltid som dessa behöver sömtätas heller.

//Peter

Ah, där hade vi lite större påsar! Jo, visst är det enkelt att sy om man inte skall ha kompressionsremmar osv. Vi får se vad det blir, nu när den ultimata lösningen inte verkar finnas... Hockeybagen ska nog bort, i alla fall!

/Jessika

Funkar det inte att ha flera kompressionspåsar och sedan stoppa dessa i din befintliga trunk?

//T

Jo, det är klart att det går, men det blir ju mycket jobbigare! Tänk dig att leta rätt på korrekt packpåse till alla 8 sakerna, stoppa in varje sak, komprimera och sedan packa in 8 knöliga paket på bästa sätt i en väska. Vi är jättenöjda med att bara ha en väska, så vi går inte tillbaka till att ha olika påsar, men det hade varit praktiskt (men inget måste) att få ner volymen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips