Hej! Tänkte be om lite feedback och tips. Har fjällvandrat lite i Abisko och har också gått upp samt tältar vid Snasahögarna i Jämtland på sommaren.
Funderar på att gå:
- dag 1, tåg vid 10-tiden. Storlien - Blåhammar - Sylarna, 3+ mil,
- dag 2, Sylarna - Helags - Vålastugorna, 3+ mil,
- dag 3, Vålastugorna - Våladalens fjällstugor, 2+ mil,
Hem med tåg antingen 18-tiden dag 3 eller 10-tiden dag 4. Tänkte köra senare halvan av oktober. Det är ledat och verkar vara relativt lättgånget? Kommer det vara så i Oktober när snö ev. börjat komma? Vad för R-värde behöver jag på liggunderlag för att klara mig om marken börjat frysa till? Är någon fjällstation öppen med butik? De verkar stänga ner under hösten för det mesta. Väldigt tacksam för annan feedback eller tips på tältplatser, stugor eller ev. värdshus med servering i området!
Funderar på att gå:
- dag 1, tåg vid 10-tiden. Storlien - Blåhammar - Sylarna, 3+ mil,
- dag 2, Sylarna - Helags - Vålastugorna, 3+ mil,
- dag 3, Vålastugorna - Våladalens fjällstugor, 2+ mil,
Hem med tåg antingen 18-tiden dag 3 eller 10-tiden dag 4. Tänkte köra senare halvan av oktober. Det är ledat och verkar vara relativt lättgånget? Kommer det vara så i Oktober när snö ev. börjat komma? Vad för R-värde behöver jag på liggunderlag för att klara mig om marken börjat frysa till? Är någon fjällstation öppen med butik? De verkar stänga ner under hösten för det mesta. Väldigt tacksam för annan feedback eller tips på tältplatser, stugor eller ev. värdshus med servering i området!