ITABS kläder för damer?

Nordesjö; sa:
dePaul; sa:
Att prova kläder från ITAB och sedan skicka tillbaka dem medför en hel del komplikationer, precis som du förmodar. Är det dessutom inte så att man får stå för returfrakten?

Ja, enligt distansavtalslagen får man stå för returfrakt när man ångrar köpet.
Jag har inte haft några som helst problem med att skicka tillbaka grejer till Itab, men vi vet ju att andra har haft svåra problem med det.

Det kostar lika mycket att bara skicka tillbaka (59;-) som att skicka tillbaka och få samma plagg i en annan storlek tillsänd sig. Men passar inte den heller så blir det ju ytterligare en returavgift.

Och angående den omnämnda luftigheten i Itabs plagg så verkar det i högsta grad gälla sådant som sitter på överkroppen, om inget annat anges i specifikationen.

Men med brallor är det nog lättare att pricka rätt även för sådana som inte är så tunga övanför bältet. Ben och ända korrelerar ju i de flesta fall inte med mittpartiet, så därför finns ingen anledning att skära byxorna med tanke på den mittentunga kundgruppen utan de kan gå efter storlek som alla andra. Står det att byxan är si och så vid i midjan så borde den ju vara det. Däremot står det ju inte angivet hur vid t.ex. en jacka är över magen. Min tes "bevisas" av att jag för tusan fick byta ett par byxor till en större storlek innan de passade :)

Andra erfarenheter?

lapetter; sa:
Det kostar lika mycket att bara skicka tillbaka (59;-) som att skicka tillbaka och få samma plagg i en annan storlek tillsänd sig. Men passar inte den heller så blir det ju ytterligare en returavgift.
Som jag trodde, det finns billigare sätt att prova kläder ;)

~Paul~

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
lapetter; sa:
Ben och ända korrelerar ju i de flesta fall inte med mittpartiet, så därför finns ingen anledning att skära byxorna med tanke på den mittentunga kundgruppen utan de kan gå efter storlek som alla andra. Står det att byxan är si och så vid i midjan så borde den ju vara det.

Där är antagligen det stora problemet för tjejer, eftersom de inte är raka från midjan och ner som vi män. Om vi får plats med magen så får vi antagligen plats med ändan och benen. Så är det inte för tjejer.

Så... ingen tjej som provat Itab-grejer? Eller tänker ni låta oss grabbar fortsätta gissa oss igenom tråden?

lite erfarenheter har jag...

Jag har ett par byxor - mountain någonting som jag tycker passar utmärkt. Köpte storleken efter deras måttabell och det funkade utmärkt. Har också en diskoveryjacka minns bara inte vilken storlek. Den är bra vid runt axlarna, men lite trång över höften...verkar passa smärta killar med välmusklad överkropp... ;-) Kan tänkas att en tjej med runda höfter får lite problem... (rundare än mina så att säga). Skulle jag köpa fler jackor skulle jag nog mäta mina mått och maila dom och be dom föreslå en storlek...

Har provat ITAB s byxor

Jag köpte ett par fjällbyxor från ITAB strl c48- tänkte att dom är väl som vanliga 48:eek:r är. I helvete heller. Dom var på tok för små. Ringde och frågade vilken storlek man ska välja. Dom har bara kläder för MÄN. Inga damstorlekar.
Skickade tillbaka de byxorna och har precis idag fått hem ett par som passar perfekt!!!
Storlek c52 blev det. Jag är 166 lång och väger ca 70 kg.
Har också köpte en fleecetröja därifrån och den var för tajt över rumpan.Men den behöll jag.
Så jag vet inte om jag kan rekomendera detta företag.
Mvh Lotta

Jo, byxorna är lite tightare skurna än överdelarna, senaste byxorna som bestäldes hem hit skulle gått på ksötnosen men passade inte, passade dock mig perfekt så jag tog dem och så beställde vi ett par till åt henne i större storlek, kommer nog bli att korta dock när hennes kommer då dessa var perfekta i längd. Large byxor på någon som mäter dryga 160...skulle velat ha en vidare modell där.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips