Isläget i Ågelsjön

Jag ska nog till Trosa i helgen och kika. Kan återkomma med rapport om läget.
Fanns ett gäng ledbara isar där i helgen, inte allt för tjock is överallt dock. Jag drog några skruv i klippa och någon urtoppning var kanske mer spännande än önskvärt men helt klart ledbart enligt mig.

Förtydligande: Detta inlägg gäller Trosa, inte Ågelsjön, och får betraktas om off topic.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tog en tur till Ågelsjön igår, det finns hyfsat gott om is för att topprepa vid nedre och övre isväggen. Vet dock inte hur pass det duger för att sätta skruv.
Anmarsch via landvägen är att rekommendera, isen på sjön är inte helt pålitlig.
Vi hade en kanondag igår.

Det stämmer Adam. Jag ledde först och Annika följde mig med bravur. Mike väntade ivrigt på sin tur.
Stora Isfallet är i god ledbar form. Karl-Johan P ledde två linjer på nedre och en på övre isväggen och jag ledde en annan linje på övre. Tror också att det var nån aktivitet vid svaplattan.

Bilagor

• P1050839.jpg
    P1050839.jpg
    55.5 KB · Visningar: 654
Att stora fallet var i ledbart skick samtidigt som de flesta andra linjerna såg ganska magra ut är lite lustigt... men men, det var bara att tacka och ta emot.

Ser verkligen fint ut.

Hade tänkt ta mig ner men orkade inte ta mig ur sängen i tid på söndagsmorgonen. Var ute i Stockholmstrakten på lördagen ialla fall.

Är det del av Grivel-stegjärn man ser på bilden?

I like! Är redigt avis, men jag hade inte haft ork att leda stora fallet den här helgen ändå. Och nu hoppas jag att den enda is jag ser resten av säsongen hör till antipoden :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips