Isläget i Älvsbyn?

Är det någon forumläsare som har koll på isläget vid isfallen i Älvsbyn, i närheten av Sikfors? Det har ju varit kallt ett tag, kanske det har byggt till sig tillräckligt nu?

/Micke - sugen på ispremiär i helgen...

Jag var där för flera veckor sen, när det var varmt och då hade det nästan gått att klättra. Nu har det ju varit kallt rätt länge så det borde vara värt en resa.

Nu...

är jag ju visserligen utflyttad Älvsbybo, och inte klättrare men alltid skoj att se Norrbottens Pärla nämd på Utsidan..nåväl, dessa kanske kan hjälpa till?

/Anders B

Fortfarande ingen som vet?

Är det fortfarande ingen som vet om det går att klättra is kring Älvsbyn? Och eftersom jag aldrig gjort det så undrar jag också vart man brukar kunna det.

/Johan

Nu vet vi

Var och körde lite is idag lördag på Källsberget i Älvsbyn och det var fint.

Lite mindre is än vanligt. Ett litet draperi, mycket sva och lite fin tunn is på vänsterkanten.

cpic3fdb7eb1e6705.jpg

Men glöm inte pannlampan (det gjorde vi), dagarna är korta...
[Ändrat av fafner 2003-12-13 kl 22:10]

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips