Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det någon som vet statusen på den passagen på trepassleden som man eventuellt behöver ha stegjärn / alpinyxa på? Är ju lite segt att bära med sig allt och låta det ligga i väskan hela tiden...
Ska upp runt den 20e juli, tankar? Tips?
Vandrade Trepassleden den 18 juli ifjor. Det var ganska mycket snö då, uppskattningsvis ca 50% av "leden" var snötäckt resten är sten.
Snöfläckarna bar för det mesta att gå på. Kan vara lite jobbigt stundtals om snön inte bär. Damasker rekommenderas!
Några stegjärn eller isyxa tror jag knappast du behöver. Skulle det mot förmodan vara barsmält is någonstans så kan du ju alltid gå runt isen.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...