IQue 3600 och waypoints.

garmin fartkameror

Hej Har följt dina instruktioner till A.Perssom.Laddat ner kamerorna ,Bitdwatch....När jag simulerar en rutt med kameror passeras dessa utan någon varning.Måste man köra bilen för att få varningar?

Vet ej, har kommit förbi stadiet att simulera rutter för att ha kul en fredagkväll.
Men det fungerar om du kör på riktigt.

Anders

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej!
Har installerat Birdwatch och WayQue ser alla kameror på kartan men IQuen varnar inte.
Har satt receive GPS data på On och speed alarm på On.Vad gör jag för fel

Tja, skulle tro att du satt larm på fel sak.

Waypoint Prefs -> Addrbook Category -> Välj "kamera", eller vilken kategori du nu sorterat in dem under.
Sätt lämpligt avstånd och välj ljudfil, samt markera "Enable Alarm".

Anders

iQ3600

Har valt Waypoint Prefs,Addrbook Category use Sound, valt camera 1000m Slow camera 500m
Danger satt Enable Alarm på on. Men när jag trycker på Reload from addrbook så kommer följande information upp imported 718 waypoints,0 of which are alarms.

Morgan

De waypoints du importerar måste alltså ligga i kategorier som har samma namn, alltså i ditt fall "camera", såvitt jag kan utläsa ur din redogörelse.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips