IQue 3600 och waypoints.

garmin fartkameror

Hej Har följt dina instruktioner till A.Perssom.Laddat ner kamerorna ,Bitdwatch....När jag simulerar en rutt med kameror passeras dessa utan någon varning.Måste man köra bilen för att få varningar?

Vet ej, har kommit förbi stadiet att simulera rutter för att ha kul en fredagkväll.
Men det fungerar om du kör på riktigt.

Anders

Hej!
Har installerat Birdwatch och WayQue ser alla kameror på kartan men IQuen varnar inte.
Har satt receive GPS data på On och speed alarm på On.Vad gör jag för fel

Tja, skulle tro att du satt larm på fel sak.

Waypoint Prefs -> Addrbook Category -> Välj "kamera", eller vilken kategori du nu sorterat in dem under.
Sätt lämpligt avstånd och välj ljudfil, samt markera "Enable Alarm".

Anders

iQ3600

Har valt Waypoint Prefs,Addrbook Category use Sound, valt camera 1000m Slow camera 500m
Danger satt Enable Alarm på on. Men när jag trycker på Reload from addrbook så kommer följande information upp imported 718 waypoints,0 of which are alarms.

Morgan

De waypoints du importerar måste alltså ligga i kategorier som har samma namn, alltså i ditt fall "camera", såvitt jag kan utläsa ur din redogörelse.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.