IQue 3600 och waypoints.

garmin fartkameror

Hej Har följt dina instruktioner till A.Perssom.Laddat ner kamerorna ,Bitdwatch....När jag simulerar en rutt med kameror passeras dessa utan någon varning.Måste man köra bilen för att få varningar?

Vet ej, har kommit förbi stadiet att simulera rutter för att ha kul en fredagkväll.
Men det fungerar om du kör på riktigt.

Anders

Hej!
Har installerat Birdwatch och WayQue ser alla kameror på kartan men IQuen varnar inte.
Har satt receive GPS data på On och speed alarm på On.Vad gör jag för fel

Tja, skulle tro att du satt larm på fel sak.

Waypoint Prefs -> Addrbook Category -> Välj "kamera", eller vilken kategori du nu sorterat in dem under.
Sätt lämpligt avstånd och välj ljudfil, samt markera "Enable Alarm".

Anders

iQ3600

Har valt Waypoint Prefs,Addrbook Category use Sound, valt camera 1000m Slow camera 500m
Danger satt Enable Alarm på on. Men när jag trycker på Reload from addrbook så kommer följande information upp imported 718 waypoints,0 of which are alarms.

Morgan

De waypoints du importerar måste alltså ligga i kategorier som har samma namn, alltså i ditt fall "camera", såvitt jag kan utläsa ur din redogörelse.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips