Inte så anonym som du tror...

Vissa medlemmar har valt att enbart synas med sitt alias på forumet. Men... om de väljer att kommentera t ex en bild så skrivs hela namnet ut i listan över vilka som senast kommenterat mina bilder. Misstag, eller...?

HåkanF

Jag undrar också, söker jag på en sökmotor (t.ex. altavista eller google) på mitt riktiga namn får jag flera hundra träffar för Utsidan. De flesta träffar verkar röra forumet...

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Eller annonserade på Prylmarknaden

Vissa medlemmar har valt att enbart synas med sitt alias på forumet. Men... om de väljer att kommentera t ex en bild så skrivs hela namnet ut i listan över vilka som senast kommenterat mina bilder. Misstag, eller...?

HåkanF

Kanske ändrat nu?

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

clindh

Forumvärd
Nu är "Senaste som kommenterar"-listan fixad, tack för felrapportern

Ja det stämmer att Google indexerar namn i gamla inlägg. Citatfunktionen i tidigare versioner av forumet har lagt in ens namn i forumtexten om man inte hade valt att dölja sitt namn vid den tidpunkt då inlägget skrevs. Den där funktionen är numera förbättrad, men de gamla inläggen bär alltså fortfarande runt namn vid citerade inlägg.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.