Instruktionsbok GPS

Hallå alla "Utsidare"!
Finns det möjligtvis någon i detta avlånga land som kan tipsa mig om hur man kommer över en instruktionsbok på svenska till en GPS, Garmin eTrex "summit"? Har nyligen köpt en sådan begagnad och fick då bara med en bok på engelska. Kan man köpa en svensk instruktionsbok av Garmin eller finns det andra sätt? Tacksam för svar!
/Pelle

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Hej, Pelle E!
Beträffande instuktionsbok på svenska så har jag samma problem så jag hörde mig för hos Garmins åteförsäljare i Sverige. Jo visst hade dom bok på svenska men, håll i dig, drygt 500:- ville dom ha för jag hade köpt min Garmin utomlands och då var dom inte intresserad att hjälpa mig. Annars så kostar den c:a 150:- om jag inte mins fel.
/Sten.
[Ändrat av Blåbär 2002-04-28 kl 14:58]

Jag frågade Garmin...

...och de svarade:

"Manuals for Garmin units in specific languages are available from the Garmin distributor for that country."

Det är alltså generalagenten (eller återförsäljare?) som gäller.

Hälsn.
Stefan N.

PS: efter meddelandet tipsade Garmins support om den FINSKA generalagenten! :)
DS

Re: Jag frågade Garmin...

Arstuga; sa:
PS: efter meddelandet tipsade Garmins support om den FINSKA generalagenten! :)
DS

Någon i Finland har kanske gjort en bättre manual på svenska, än den som följer med om man köper sin Garmin i Sverige. Till min första GPS (Garmin II) var den svenska manualen så bedrövligt dålig och full med felaktigheter att jag skulle skämmas att ge ut något dylikt. Jag skrev ett brev till Sportmanship och erbjöd mig för en blygsam ersättning, att korrekturläsa och rätta alla fel i framtida svenska manualer, men dom hörde aldrig av sig. På mina nyare GPSer har jag struntat att läsa den svenska manualen, utan jag har hållit mig till den amerikanska, som också har mycket att önska. Full med felaktigheter för att vara snäll.

Per Brune Garmin 12CX ägare

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips