Installera kartor i android 4,3

Hittade kartan.

Någon som vet hur man stänger av att den centrerar åt höger?

Om jag drar till vänster över ett område där jag inte befinner mig så åker den automatisk tillbaka till höger. Nu drar den till vänster.

edit suck

"Vid min testning i Lotus upptäckte jag en mycket irriterande bug. Panorering longitudinellt fungerade bara inom ett ganska smalt område, sedan började kartan glida tillbaka av sig själv. Jag har varit i kontakt med deras utvecklare och de har hittat felet. Deras support är verkligen suverän - snabb och kompetent. Vid nästa uppdatering ska det vara åtgärdat. Felet finns i nuvarande version 3.16.1."

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har ett antal custom maps, som jag har gjort för min Garmin 62. Jag skulle gärna också kunna använda dem i en Android smartphone och en Android pekplatta. Jeg har försökt med båda Locus och Oruxmaps apperna, men har inte fått det att funka. Jag undrar om de klarar av kmz format? Grodanbolle, använder du kmz format? Vet någon hur man gör?

Hittade kartan.

Någon som vet hur man stänger av att den centrerar åt höger?

Om jag drar till vänster över ett område där jag inte befinner mig så åker den automatisk tillbaka till höger. Nu drar den till vänster.

edit suck

"Vid min testning i Lotus upptäckte jag en mycket irriterande bug. Panorering longitudinellt fungerade bara inom ett ganska smalt område, sedan började kartan glida tillbaka av sig själv. Jag har varit i kontakt med deras utvecklare och de har hittat felet. Deras support är verkligen suverän - snabb och kompetent. Vid nästa uppdatering ska det vara åtgärdat. Felet finns i nuvarande version 3.16.1."

Buggen är nu åtgärdad. Uppdatera till 3.16.2. Se kommentarerna till min blogg http://www.utsidan.se/blogs/ornsatrarn/offline-fjallkarta-for-android.htm

Jag har ett antal custom maps, som jag har gjort för min Garmin 62. Jag skulle gärna också kunna använda dem i en Android smartphone och en Android pekplatta. Jeg har försökt med båda Locus och Oruxmaps apperna, men har inte fått det att funka. Jag undrar om de klarar av kmz format? Grodanbolle, använder du kmz format? Vet någon hur man gör?

Jag har nu hittat svaret på min egen fråga. Man kan använda Lotus Map Free. Man lägger först sin kmz custom map på sin android phone eller tablet. Sen starter man Lotus och i menyn väljer man "Import data" och går till kmz-filen. Den visas nu på displayet över vektor-kartan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips