Inställning sadel på vanlig gubbcykel

Har du tittat på sheldonbrown.com. Utan bild på undersidan av sadeln och överändan på sadelstången lär det bli mest gisselek att ge råd. Så jag avstår just nu.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Bild

Har du tittat på sheldonbrown.com. Utan bild på undersidan av sadeln och överändan på sadelstången lär det bli mest gisselek att ge råd. Så jag avstår just nu.

Denna går inte ställa.

Bilagor

• P2231015.jpg
    P2231015.jpg
    77.1 KB · Visningar: 965
Ser väl ut som en av de vanligaste varianterna på sadelstolpe? Om det är en sådan är det bara att lossa skruven, vinkla och skruva åt igen.

Har du prövat lossa muttern i toppen av sadelmontaget och se om hela sadelramsfästningen kan ställas i annan vinkel, de överst två delarna. Jag kan ha fel i förra inlägget.

vinkeln är väl individuell vad man behöver

hade för två år sen pyttepyttelite fel vinkel på sadeln vilket fick mig att tro att jag hade testikelcancer
kopplade inte min åkomma till sadelvinkeln. efter lite justering slutade jag ha ont. så man får akta sig..

I våg är ju grundinställning, för gubbcykelavstånd sadelspets-styre passar för mig armbåge till handled, styret högre än sadeln. Anpassa till vad du och din anatomi trivs med.

Du har så rätt

Har du prövat lossa muttern i toppen av sadelmontaget och se om hela sadelramsfästningen kan ställas i annan vinkel, de överst två delarna. Jag kan ha fel i förra inlägget.

När jag väl tagit bort sadelstolpen ser ja det. Fästet ligger i en vagga. Så enkelt när man väl ser det. Det vore väl fan om kulorna skulle rulla för varje pedaltag.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    63.6 KB · Visningar: 734

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips